28/52 – Kraj im się pomylił

Oto jaki widok ukazał się moim oczom dziś rano po wejściu do autobusu i zajęcia miejsca siedzącego. Ech, Polaczki.

Pomijając fakt marnych szans na to, że jakiś Anglik będzie potrafił rozczytać ów polskie ,,Jebać cyganów“, to stwierdzenie to nie ma absolutnie żadnego odniesienia do angielskiej rzeczywistości. Dla Anglików czy osób innej narodowości, które nigdy nie żyły w Polsce, Cyganie nie wzbudzają tak negatywnych emocji. Napis na oparciu siedzenia jest dla nich zupełnie wyrwany z kontekstu.

Nawet dla mnie, Polki, napis ten był szokujący. Zupełnie zapomniałam o istnieniu tej znienawidzonej grupy społecznej. To Cyganów się jeszcze nienawidzi? Po 14 latach życia z dala od tego typu polskości naprawdę wyparowały ze mnie takie uprzedzenia. Skąd w ogóle wziął się ten napis? Czy zrobił to jakiś Polak, który dopiero co wylądował w UK i w dalszym ciągu przesiąknięty jest nastrojami z kraju? A może mieszka gdzieś, gdzie występuje duże zagęszczenie Romów i chciał dać upust swojemu niezadowoleniu? Jednak dlaczego wybrał w takim razie język polski? Ciężko było sprawdzić w słowniku języka angielskiego te dwa wyrazy i dać upust emocjom w języku, który zna cały świat?

Pisałam kiedyś o tym, jak bardzo Polacy nie chcą asymilować się z innymi narodowościami, w tym z Anglikami, mieszkając w Anglii. I nie chodzi mi tylko o nabieranie bardziej angielskich zwyczajów, ale również o pozbywanie się pewnych bardzo negatywnych przyzwyczajeń wyniesionych z ojczyzny. Mnie osobiście Anglia nauczyła wielu wspaniałych rzeczy, ale o tym będzie inny wpis. Nie widzę niczego wartościowego w ,,jebaniu“ jakiejkolwiek narodowości i to z taką pasją, że aż z jej powodu chce się zniszczyć siedzenie w autobusie.

A może to ja jestem w błędzie? Może zapomniałam jak być Polką, bo nikogo nie nienawidzę? Czy bycie Polakiem oznacza jebanie Cyganów?

12 myśli na temat “28/52 – Kraj im się pomylił

  1. W kraju są dwa typy Polaków: pierwsi jebią PiS i Konfederację, a drudzy gejów, Żydów, Brukselę, lewaków, LGBT i wszystko co inne. O tym że Polacy jebią również cyganów nie wiedziałem, ale może Polacy w Anglii tak robią. Polak to taki ktoś kto musi mieć wroga. Jak nie ma go na zewnątrz, to nienawidzimy się między sobą, co dziś jest w Polsce normą.

    Polubienie

  2. Swoją drogą, musiałaś czuć zażenowanie czytając ten napis… Ale Ty przez te lata w Anglii stałaś sie zupełnie innym człowiekiem, tolerancyjnym i na szczęście Ci ta „polskość” wywietrzała z głowy, przez co nie musisz nikogo jebać 🙂

    Polubienie

  3. I na koniec pewne spostrzeżenie, ktoś kto to napisał musiał być w Anglii od niedawna… Skąd taki wniosek? Bo gdyby posiedział tam dłużej wiedział by jak napisać „Jebać cyganów” po Angielsku 🙂 Ale fakt, nie jest przyjemnie oglądać takie ślady Polskości…

    Polubienie

  4. To mi przypomniało ślad polskości, który widziałam będąc w Albanii kilka lat temu, w drodze do sklepu na odartym murku moim oczom ukazał się napis J***ć GKS Tychy. Aż żałuję, że wtedy nie zrobiłam fotki, żeby upamiętnić wiekopomną chwilę. Niestety w Polakach jest tyle goryczy i nienawiści, że nie wiem, w którym pokoleniu to zaginie i czy jest to w ogóle możliwe.

    Polubienie

Dodaj komentarz